زیباترین مکانهای استانبول، شامل مساجد، موزه ها و بنا های تاریخی

زیباترین مکانهای استانبول، برای جهانگردان و اهالی ترکیه شناخته شده هستند. سالانه تعداد قابل توجه گردشگران از آنها بازدید می کنند

مهمترین مکانها در شهر استانبول - کاخ توپکاپی
مهمترین مکانها در شهر استانبول - کاخ توپکاپی

زیباترین مکانهای استانبول، امروزه برای جهانگردان و اهالی ترکیه شناخته شده هستند. به همین دلیل نیز سالانه تعداد قابل توجه گردشگرانی از کشور های مختلف مانند ایران، کشور های اروپایی، کشور های عربی، آلمان و موارد دیگری از این دست به بازدید از زیباترین مکانهای استانبول می پردازند.

مسجد آبی

مسجد آبی، که بر روی تپه ای مشرف به دریای مرمره واقع شده است. یکی از زیباترین مکانهای استانبول است و یکی از غیر معمول ترین مکانهای شهر بشمار می رود. شش مناره در آن وجود دارد و گنبدهای باشکوه. شایان ذکر است که مسجد آبی نام خود را از کاشی های داخلی آبی و جذاب گرفته است.

کاخ توپکاپی یکی از زیباترین مکانهای استانبول

کاخ توپکاپی که توسط سلطان محمد فاتح در قرن پانزدهم ساخته شد. یکی از مهمترین بناهای تاریخی استانبول به حساب می آید. این کاخ محل استقرار سلاطین عثمانی بود و سپس در سال 1924 میلادی به موزه تبدیل شد و توسط گروهی از اتاق های جذاب و مجلل و بسیاری از آثار هنری خارق العاده و سایر موارد متمایز است.

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول
برج گالاتا استانبول

برج گالاتا، که بیش از یک بار مرمت شده است، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه و یکی از زیباترین مکانهای استانبول محسوب می شود. به منظور گسترش مستعمره جنوا در قسطنطنیه تاسیس شده است. با اشاره به اینکه این برج در گذشته استفاده می شده برای نظارت بر آتش سوزی ها، که با چشم اندازی فوق العاده از دریای مرمره و بسفر متمایز می شود. این برج از 9 طبقه تشکیل شده است که می توان با آسانسوری که به طبقه هفتم می رسد به آن دست پیدا کرد.
علاوه بر این که برج در طبقه آخر شامل یک رستوران است که غذاهای بسیار خوشمزه را در خود جای داده و منظره ای شگفت انگیز را برای بازدید کننده فراهم می کند.

موزه ایاصوفیه

زیباترین مکانهای استانبول
زیباترین مکانهای استانبول

موزه ایاصوفیه یکی از مشهورترین و زیباترین مکانهای استانبول است. این یک نمونه عالی از معماری بیزانس است. علاوه بر وجود ستون های مرمر که آن را تشکیل می دهند، با طراحی نفیس خود از موزاییک های زیبا متمایز می شود.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه یکی از زیباترین مساجد استانبول محسوب می شود. این با طراحی زیبا که متعلق به معمار معروف سینان سلیمان است متمایز می شود.

 


منابع

  1. ^ . LINDA GARRISON (26-11-2017)، “Istanbul is – City Links Europe And Asia” ، Www.tripsavvy.com ، بازیابی شده در 25-5-2019..
  2.  ، www.mapsofworld.com ، برگرفته 25-5-2019..
  3.  مکان برتر برای زیباترین بازدید در استانبول” ، Www.topteny.com ، بازیابی شده در 25-5-2019..

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.